lördag 14 februari 2009

Roll-up några tips för dig som skall köpa

Ett första tips kring roll-ups.

En sk roll-up är ett bra och transportabelt system för dig som är ute för att träffa potentiella kunder. Det kan vara till säljmöten likaväl som till
mässa.

En roll-up är ett exposystem som är mycket praktiskt att transportera i medföljande väska, och som du sätter upp på mindre än 30 sek.

Idealbredden är 85 cm, försök att inte gå under det. Propotionerna kan bli lite konstiga då.

Några saker vi lärt oss och som du bör tänka på när du köper roll-ups.

  • Spännlist i toppen

  • Printvådens kvalitet

  • Vikten


  • Se till att den roll-up du köper är en modell med spännlist i toppen.
    Det innebär att man "låser fast" den printade våden.
    Många prispressare har en modell med en 3M tejp i toppen, detta håller aldrig i längden.

    Fråga också efter printvådens material.
    Material vi lärt oss blir fula efter ett tag är b l a PP-material.
    Detta "slår" sig i kanterna efter ett tag.
    Vi själva använder gärna ett lyxigare PVC material. I detta finns en mjukgörare, som drar till materialet efter hand.

    Vikten på roll-upen är av största betydelse.
    Ju tyngre desto mer metall o desto gedignare. Vi erbjuder själva en basmodell till superpris som håller en kvalitet vi inte går under.
    Dock finns det några steg lägre som säljs på marknaden till "vrakpriser" :). Undvik dessa om du kan.
    Vi har själva erbjuder även en lyxvariant för den som vill sats på ytterligare stabilitet.


    Förutom dessa kampanjroll-ups finns alla möjliga varianter, designade, mini roll-up, dubbelsidiga roll-ups, roll-up med motor m fl

    Inga kommentarer: