måndag 23 februari 2009

Profilkläder hjälp för att bygga "vi känsla"

Känner du igen dig positionen som den som försöker knyta samman de olika personerna och funktionerna på företaget ?
Oftast finns det visst revirsbeteende hos delar av personalen.
Det kan också vara personal som känner sig "viktigare" än andra. Eller tvärtom några som känner sig helt oviktiga för företagets framgång.
O som vi alla egentligen vet kan vi inte vara utan någon av personerna. De fyller alla en viktig funktion.

Ett lätt hjälpmedel i arbetet för att knyta ihop de olika personerna är att använda sig av profilkläder.
Förutom att ditt varumärke syns utåt mot kund uppnår du vinsten med "vi känslan" när alla på företaget har samma klädsel.

Då pratar vi inte en vanlig t-shirt eller reklampiké som borde ges till kunderna, utan kanske en snygg reklamjacka t e x.
Oavsett vad du tycker ekonomin tillåter eller vilket plagg det skall vara. Tänk på att inte snåla. Köp ett plagg som din personal känner sig stolta o fina i.

Då kommer du se effekten i att fler använder plagget ofta, samt att de är mer rädd om plagget.

Det är faktiskt du som ansvarig som sätter "dresscode" på arbetstid. Vill du att alla känner sig som en i gänget, bör kanske alla gå i gemensam klädsel.